Jak můžu měřit návštěvnost na Miowebu? Co pro to mám udělat?
V prvé řadě si budeš muset vytvořit měřicí kód Google Analytics. Tento postup je stejný pro všechny weby, nemusí ani běžet na WordPressu. Návod najdeš v článku Jak získat měřicí kód Google Analytics.
Pokud sis ho vytvořila už dřív a nemáš ho uložený, najdeš ho podle návodu Jak v Google Analytics najít již vytvořený měřicí kód.
Pokud máš na webu ještě stále šablonu Mioweb 2.0 postupuj dál podle tohoto návodu.
Pokud už máš verzi 3.0, přejdi na návod Jak vložit měřicí kód Google Analytics na Mioweb 3.0.
Jak vložit vytvořený měřicí kód do Miowebu
Měřicí kód vložíš v administraci webu následovně:
- V horní liště klikni na Nastavení, případně rovnou na Základní nastavení webu v roletce, která se zobrazí.
- Zobrazí se ti karta pro základní nastavení webu. Na ní klikni na Kódy.
- Zkopírovaný měřicí kód Google Analytics vlož hned do prvního pole nazvaného Google Analytics kód.
- Potvrď vložení kódu kliknutím na tlačítko Uložit.
- Než se pochválíš, odměníš a pochlubíš, nezapomeň zkontrolovat, že to opravdu funguje 😉
Videonávod pro Mioweb
Jak zkontrolovat, že měřicí kód funguje
- Otevři si Google Analytics a jestli už nejsi přihlášená, přihlas se.
- Měla by se ti rovnou zobrazit stránka se základními přehledy pro tvůj web. Protože je zde automaticky nastaveno, že se zobrazují přehledy jen za uplynulých 7 dní, neuvidíš zde zřejmě nic, pokud teda nekontroluješ až nějaký ten den po vložení kódu.
Základní přehled návštěvnosti Ničeho se proto nelekej a přečti si krok č. 3 😉
- V levém sloupci vyber položku V reálném čase (pokud tam vidíš jen orientační ikonky bez popisků, tak jsou to hodiny) a z nabídky, která se pod ní zobrazí, vol Přehledy.
- Pokud si právě teď někdo tvůj web prohlíží, už bys ho měla v přehledu vidět. Pokud ti tam svítí nula, otevři si ty sama svůj web a třeba tam rovnou i proklikej pár stránek. Během několika sekund by se měl přehled v Google Analytics změnit.
Povedlo se?
Věřím, že ano, a gratuluju! Nezapomeň se pochlubit přímo pod článkem v komentáři 😉
Google Analytics pro začátečníky
Získat měřicí kód a vložit ho na web nestačí. To nejdůležitější je pak z přehledů v GA umět vyčíst, jak se návštěvníci po něm pohybují, odkud přicházejí a kde se ztrácí, co je opravdu zajímá a co naopak projdou bez povšimnutí atd.
To vše se můžeš naučit v online kurzu Google Analytics pro začátečníky → → → zjistit víc o kurzu.
Chtěla jsem si po delší době ověřit, jak to vypadá s návštěvností mého webu, ale prostředí google Analytics se změnilo a nemohu najít ani, kde se můžu přihlásit.