Jak můžu měřit návštěvnost na Miowebu? Co pro to mám udělat?
V prvé řadě si budeš muset vytvořit měřicí kód Google Analytics. Tento postup je stejný pro všechny weby, nemusí ani běžet na WordPressu. Návod najdeš v článku Jak získat měřicí kód Google Analytics.
Pokud sis ho vytvořila už dřív a nemáš ho uložený, najdeš ho podle návodu Jak v Google Analytics najít již vytvořený měřicí kód.
Až budeš mít svůj měřicí kód, vrať se zpátky k tomuto návodu 😉
Jak vložit vytvořený měřicí kód do Miowebu 3.0
Měřicí kód vložíš v administraci webu následovně:
- V horní liště klikni na ikonku nastavení (ozubené kolečko – A).
- V levé liště, které se pak zobrazí, rozklikni položku Nastavení v nabídce Web (B).
- V nové nabídce v levé liště zvol položku Kódy (C).
- Zkopírovaný měřicí kód Google Analytics vlož hned do prvního pole nazvaného Google Analytics kód (D).
- Potvrď vložení kódu kliknutím na tlačítko Uložit.
- Než se pochválíš, odměníš a pochlubíš, nezapomeň zkontrolovat, že to opravdu funguje 😉
Vypadá to na tvém webu jinak?
Starší verze Miowebu 3.0 mají nahoře v liště místo ozubeného kolečka ikonku se 3 vodorovnými čárkami, tzv. hamburger. Funguje to úplně stejně jako ozubené kolečko nahoře v návodu.
Pokud v horní liště nemáš ani jednu z těchto ikonek, pravděpodobně máš ještě Mioweb 2.0. V takovém případě postupuj podle návodu Jak vložit měřicí kód Google Analytics na Mioweb.
Jak zkontrolovat, že měřicí kód funguje
- Otevři si Google Analytics a jestli už nejsi přihlášená, přihlas se.
- Měla by se ti rovnou zobrazit stránka se základními přehledy pro tvůj web. Protože je zde automaticky nastaveno, že se zobrazují přehledy jen za uplynulých 7 dní, neuvidíš zde zřejmě nic, pokud teda nekontroluješ až nějaký ten den po vložení kódu.
Základní přehled návštěvnosti Ničeho se proto nelekej a přečti si krok č. 3 😉
- V levém sloupci vyber položku V reálném čase (pokud tam vidíš jen orientační ikonky bez popisků, tak jsou to hodiny) a z nabídky, která se pod ní zobrazí, vol Přehledy.
- Pokud si právě teď někdo tvůj web prohlíží, už bys ho měla v přehledu vidět. Pokud ti tam svítí nula, otevři si ty sama svůj web a třeba tam rovnou i proklikej pár stránek. Během několika sekund by se měl přehled v Google Analytics změnit.
Pokud by se nic nedělo, zkus se podívat na web z jiného zařízení, ideálně i pod jiným připojením.
Povedlo se?
Věřím, že ano, a gratuluju! Nezapomeň se pochlubit přímo pod článkem v komentáři 😉
Google Analytics pro začátečníky
Získat měřicí kód a vložit ho na web nestačí. To nejdůležitější je pak z přehledů v GA umět vyčíst, jak se návštěvníci po něm pohybují, odkud přicházejí a kde se ztrácí, co je opravdu zajímá a co naopak projdou bez povšimnutí atd.
To vše se můžeš naučit v online kurzu Google Analytics pro začátečníky → → → zjistit víc o kurzu.