Jak vložit měřicí kód Google Analytics na Mioweb 3.0

Obtížnost 0: Jasné jak facka ~ 1 minuta čtení ~ 1 minuta práce ~ + videonávod

Jak můžu měřit návštěvnost na Miowebu? Co pro to mám udělat?

V prvé řadě si budeš muset vytvořit měřicí kód Google Analytics. Tento postup je stejný pro všechny weby, nemusí ani běžet na WordPressu. Návod najdeš v článku Jak získat měřicí kód Google Analytics.

Pokud sis ho vytvořila už dřív a nemáš ho uložený, najdeš ho podle návodu Jak v Google Analytics najít již vytvořený měřicí kód.

Až budeš mít svůj měřicí kód, vrať se zpátky k tomuto návodu 😉

Jak vložit vytvořený měřicí kód do Miowebu 3.0

Měřicí kód vložíš v administraci webu následovně:

  1. V horní liště klikni na ikonku nastavení (ozubené kolečko – A).
  2. V levé liště, které se pak zobrazí, rozklikni položku Nastavení v nabídce Web (B).
    nastavení Miowebu
  3. V nové nabídce v levé liště zvol položku Kódy (C).
  4. Zkopírovaný měřicí kód Google Analytics vlož hned do prvního pole nazvaného Google Analytics kód (D).vložit kód Google Analytics do Miowebu
  5. Potvrď vložení kódu kliknutím na tlačítko Uložit.
  6. Než se pochválíš, odměníš a pochlubíš, nezapomeň zkontrolovat, že to opravdu funguje 😉

Vypadá to na tvém webu jinak?

Starší verze Miowebu 3.0 mají nahoře v liště místo ozubeného kolečka ikonku se 3 vodorovnými čárkami, tzv. hamburger. Funguje to úplně stejně jako ozubené kolečko nahoře v návodu.

Pokud v horní liště nemáš ani jednu z těchto ikonek, pravděpodobně máš ještě Mioweb 2.0. V takovém případě postupuj podle návodu Jak vložit měřicí kód Google Analytics na Mioweb.

Jak zkontrolovat, že měřicí kód funguje

  1. Otevři si Google Analytics a jestli už nejsi přihlášená, přihlas se.
  2. Měla by se ti rovnou zobrazit stránka se základními přehledy pro tvůj web. Protože je zde automaticky nastaveno, že se zobrazují přehledy jen za uplynulých 7 dní, neuvidíš zde zřejmě nic, pokud teda nekontroluješ až nějaký ten den po vložení kódu.
    Přehled návštěvnosti webu
    Základní přehled návštěvnosti

    Ničeho se proto nelekej a přečti si krok č. 3 😉

  3. V levém sloupci vyber položku V reálném čase (pokud tam vidíš jen orientační ikonky bez popisků, tak jsou to hodiny) a z nabídky, která se pod ní zobrazí, vol Přehledy.

    Aktuální přehled návštěvnosti Google Analytics
    Aktuální přehled návštěvnosti
  4. Pokud si právě teď někdo tvůj web prohlíží, už bys ho měla v přehledu vidět. Pokud ti tam svítí nula, otevři si ty sama svůj web a třeba tam rovnou i proklikej pár stránek. Během několika sekund by se měl přehled v Google Analytics změnit.
    Pokud by se nic nedělo, zkus se podívat na web z jiného zařízení, ideálně i pod jiným připojením.

Povedlo se?

Věřím, že ano, a gratuluju! Nezapomeň se pochlubit přímo pod článkem v komentáři 😉

Google Analytics pro začátečníky

Získat měřicí kód a vložit ho na web nestačí. To nejdůležitější je pak z přehledů v GA umět vyčíst, jak se návštěvníci po něm pohybují, odkud přicházejí a kde se ztrácí, co je opravdu zajímá a co naopak projdou bez povšimnutí atd.

To vše se můžeš naučit v online kurzu Google Analytics pro začátečníky → → → zjistit víc o kurzu.

Co na to říkáš?

Autor: Petra Vymětalová

Petra je internetová průvodkyně technikáliemi pro počítačové blondýny. Obzvlášť miluje Wordpress, se kterým pracuje už od roku 2010. Víc se o ní dočtete na jejím blogu www.petravymetalova.cz.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *