MailerLite = e-mail marketing snadno a levně

~ 7 minut čtení

užitečné nástroje

Chci na svém webu sbírat kontakty a posílat jim e-maily. Potřebuju některé e-maily posílat automaticky a taky mít různé seznamy příjemců a možnost je pro různé rozesílky mezi sebou různě kombinovat. Co využít?

Řešení pro e-mail marketing je spousta, každé má svá pro i proti. Mně učaroval MailerLite – umí toho spoustu, je jednoduchý na ovládání a do 1000 kontaktů zdarma (pak za rozumné ceny).

Co MailerLite umí

Je toho spousta, píšu to, co jsem zatím stihla vyzkoušet, a doufám, že na nic nezapomenu. Kdyžtak se ptej na cokoli, co tě kolem MailerLite zajímá.

Kampaně na MailerLite

Pro jejich sestavení můžeš využít Drag & Drop Editor, předpřipravené šablony, svoji předchozí kampaň, textový editor s jednoduchým formátováním. Můžeš si vložit i svoji vlastní HTML šablonu.

U každé kampaně si vždy vybíráš, na který seznam kontaktů ji budeš posílat. Není problém připravit a odeslat kampaň na několik seznamů najednou nebo uživatele z některého seznamu z rozesílky úplně vyloučit.

MailerLite - kampaně
přehled kampaní v MailerLite

Momentálně se v MailerLite dají vytvořit tyto typy kampaní:

a) běžné kampaně

b) A/B testování – testovat můžeš odesílatele, předmět e-mailu, obsah e-mailu.

U obsahu e-mailu můžeš druhou verzi vytvořit buď rovnou na základě té první (jen nějaká drobná úprava), nebo úplně celou jinou.

Zvolíš si velikost testovacího vzorku (na kolik % kontaktů se pošlou obě verze), ze kterého se pak vyhodnotí, jakou verzi dostanou zbývající kontakty (vítěz se buď zvolí automaticky, nebo o něm můžeš rozhodnout sama).

Předem taky rozhodneš, po jaké době od rozeslání testovacího vzorku, se má vítěz vybrat.

c) automatická opakovaná rozesílka – po nějaké době se může kampaň odeslat znovu kontaktům podle zadaných kritérií.

Abych to vysvětlila: Vytvoříš kampaň a nastavíš, aby se např. po týdnu znovu odeslala těm, kteří neklikli na žádný odkaz. U opakované rozesílky můžeš změnit předmět e-mailu nebo obsah, nebo přidat tzv. osobní vzkaz (druhá zpráva bude vypadat jako přeposlaná původní s nějakým vzkazem nad celým e-mailem).

d) RSS kampaň – tu znáš, pokud máš přihlášené Novinky z Brouzdaliště (můžeš si je přihlásit i pod tímto článkem).

Tento typ kampaně jednou nastavíš a nemusíš se o nic starat, automaticky bude rozesílat na přiřazený seznam odkazy na nové články na tvém webu.

Pokud publikuješ články jen jednou za čas, asi ji nevyužiješ, protože je efektivnější ke každému novému článku sestavit originální e-mail. Zde na Brouzdališti se to ale vyplatí – díky RSS kampani se automaticky každou neděli večer odešle zpráva s odkazy na nejnovější články.

Pro každou kampaň máš k dispozici podrobné přehledné statistiky. Kromě toho můžeš u každé kampaně nastavit automatické vložení utm parametrů pro sledování v Google Analytics.

Kontakty v MailerLite

Kontakty se ukládají do seznamů, kterých můžeš mít podle libosti. Seznamy pak můžeš podle potřeby dělit ještě na různé segmenty podle údajů, které o nich máš (třeba podle toho, kdy byly přidány do seznamu).

MailerLite - kontakty

 

Co všechno můžeš se seznamy a kontakty dělat

  • sloučit několik seznamů do jednoho
  • rozdělit seznam
  • importovat kontakty (přenést do MailerLite kontakty odjinud)
  • exportovat kontakty (vytvořit si soubor s kontakty a přenést ho někam jinam)
  • segmentovat – rozdělit seznam na části podle různých podmínek
  • upravovat, jaké údaje se u kontaktů ukládají
  • sledovat statistiky pro jednotlivé seznamy i kontakty
  • sledovat u konkrétního kontaktu, kdy mu byl odeslán jaký e-mail, jestli si ho otevřel, na jaký odkaz v něm klikl

O formulářích, automatizaci, podpoře i nedostatcích MailerLite se dočteš na 2. straně tohoto článku – zde

Co na to říkáš?

Autor: Petra Vymětalová

Petra je internetová průvodkyně technikáliemi pro počítačové blondýny. Obzvlášť miluje Wordpress, se kterým pracuje už od roku 2010. Víc se o ní dočtete na jejím blogu www.petravymetalova.cz.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *